جام جم سرا: قطعا بخشی از این مشکل به خرابیهای گاه و بیگاه پلههای برقی برمیگردد که معمولا نیز تا زمان رسیدن اعتبارات برای تعمیر فنی آن، این دستگاهها بیاستفاده رها میشود.
اما شاید برایتان جالب باشد که بخش عمده این مشکل به خود مسافران برمیگردد؛ یعنی در بسیاری از موارد این خود مسافران مترو هستند که پلههای برقی را خاموش میکنند و به همین دلیل، تا زمان روشن شدن دوباره آن، مسافر باید قید استفاده از پلهبرقی را بزند.
احتمالا برایتان این پرسش پیش آمده است که چرا باید مسافر مترو با دست خود، پلههای برقی را خاموش کند، اما اگر شما هم مثل ما از ماموران مترو بپرسید و پیگیر این قضیه باشد، میشنوید که برخی مسافران به دلیل ترس از پلهبرقی، آن را خاموش میکنند و سپس آرامآرام از پلههای برقی بالا میروند!
عدهای دیگر از مسافران هم که عمدتا نوجوان هستند، به دلیل بازیگوشی یا هر علت دیگری، پلهبرقیهای مترو را خاموش میکنند و مثلا به صورت برعکس، از پلههای برقی پایین میآیند.
مشکل دیگر اینجاست که خاموش کردن پلههای برقی مترو، فقط با فشار دادن دکمه قرمز کنار این دستگاه انجام میشود، ولی برای روشن شدن دوباره آن، دیگر دکمه قرمز به کار نمیآید و باید حتما مامور مترو با کلید مخصوص آن را روشن کند که معمولا این کار هم زمان زیادی میبرد.
با توجه به اینکه دکمه قرمز خاموش کردن پلهبرقی باید فقط برای استفاده از موارد اضطراری مثل زمین خوردن مسافر روی این پلههای مکانیزه استفاده شود، در این شرایط جای فرهنگسازی مسئولان مترو و دیگر رسانهها وجود دارد تا از مسافران بخواهند که بیخود و بیجهت، پلههای برقی مترو را خاموش نکنند و با این کارشان، اسباب مزاحمت را برای مسافران دیگر به وجود نیاورند.
آوید طالبیان - گروه جامعه
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد؛
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد