به گزارش جام جم آنلاین، طراحی کاین جدید با اصلاحاتی همراه بوده که شامل هواکشها و چراغها و LED های جدید میشود.
پرههای هواکش جلو در سرعتهای مختلف زاویه متفاوتی میگیرند که باعث بهبود آئرودینامیک میشود.
طراحی جدید تمیزتر، دقیقتر و واضحتر است. زاویه چراغهای جلو تغییر یافته و اندکی به مدل ماکان شبیه شدهاند.
لامپهای زنون و LED ها نیز واضحتر شدهاند و به صورت استاندارد روی این اتومبیل نصب میشوند. چراغهای عقب باریکتر و سه بعدی شده و چراغ ترمز، جای پلاک، زیرسپری عقب و اگزوزهای خروجی نیز تغییر کردهاند.
در داخل کابین، فرمان اسپرت چندمنظوره مشابه مدل 918 اسپایدر به صورت استاندارد قرار گرفته است.
تغییر شیفتر دندهها از حالت دکمه فشاری قبلی به پدالی از دیگر رویکردهای مهم داخلی محسوب میشود. و طراحی صندلیها برای بهبود راحتی، تغییر کردهاند.
در زیر هود قوای محرکه بهینه شده برای راندمان بالا و کاهش آلودگی و مصرف سوخت مورد استفاده قرار گرفتهاند.
پیشرانه نخست، یک موتور شش سیلندر 3.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو است که در مدل S جایگزین موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری قبلی با تنفس طبیعی شده است.
این موتور قادر است 414 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 550 نیوتن متر گشتاور در دورهای 1350 الی 4500 دور بر دقیقه، تولید کند.
این یعنی افزایش 20 اسب بخار و 50 نیوتن متر نسبت به V8 قبلی که در نتیجه 0.4 ثانیه بهبود در شتاب صفر تا صد را به همراه دارد.
یعنی زمان این شتابگیری اکنون به 5.2 ثانیه میرسد. البته با پکیج اسپرتی Chrono یکدهم ثانیه دیگر میتوان این زمان را کاهش داد.
نهایت سرعت نیز به 259 کیلومتر بر ساعت میرسد. این در حالی است که مصرف سوخت 1 لیتر پایین آمده و اکنون به 9.5 لیتر در صد کیلومتر میرسد.
موتور 4.8 لیتری V8 در کاین توربو نیز بهینه شده تا قدرت 512 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر را تقدیم کند. این خروجی وحشتناک، شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه برای مدل عادی و 4.4 ثانیه برای مدل Chrono را در پی دارد.
نهایت سرعت این مدل، 279 کیلومتر بر ساعت میباشد. مصرف سوخت این مدل با 0.3 لیتر کاهش به 11.2 لیتر در صد کیلومتر محدود شده است.
مدل S E پلاگین هیبریدی نیز از اشتراکات زیادی با پانامرای هیبریدی بهرهمند است. این مدل، سومین خودروی هیبریدی شارژی پورشه محسوب میشود.
در این مدل روی افزایش برد مسافت و بهبود راندمان، تمرکز شده است. باتریهای لیتیوم یون 10.8 کیلووات ساعت را از طریق شارژر برق یا از طریق خود پیشرانه بنزینی میتوان شارژر کرد.
موتور 3.0 لیتری شش سیلندر سوپرشارژر قادر به تولید 328 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور است که با یک موتور الکتریکی 94 اسبی جفت میشود. در مجموع نیروی مؤثر 416 اسب بخار و 590 نیوتن متر از این پیشرانه استخراج میگردد.
در حالت تمام الکتریکی میتوان سرعت 126 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. نهایت برد مسافت نیز 48 کیلومتر میباشد که بسته به شرایط رانندگی کمتر هم میتواند باشد. با مدل هیبریدی میتوانید شتاب صفر تا صد 5.9 ثانیه و نهایت سرعت 248 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید.
جالب اینکه با وجود این مشخصات، مصرف سوخت این مدل تنها 3.4 لیتر در صد کیلومتر میباشد.
موتورهای دیزلی نیز بهبود یافتهاند. موتور شش سیلندر دیزلی 3.0 لیتری میتواند با کمک توربوشارژر 258 اسب بخار و 580 نیوتن متر خروجی داشته باشد.
موتور هشت سیلندر 4.2 لیتری توربودیزل هم میتواند 380 اسب بخار نیرو و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت این مدل 8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته تیپ ترونیک بهره گرفته میشود. که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل مینماید.
قیمت پایه کاین جدید از 61700 دلار برای مدل دیزلی آغاز میشود. در حالی که قیمت مدل هیبریدی آن به 76 هزار دلار و مدل توربو به 113 هزار دلار میرسد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت