به گزارش جام جم، این نظرسنجی که از 15 هزار و 243 نفر در مناطق شهری ، 9000 نفر در مناطق روستایی حوزه انتخابیه مرکزی شهرهای دارای مرکز صداوسیما و 12 هزار نفر نمونه شهرهای تابعه استان های کشور در چهار روز مانده به انتخابات در سال جاری انجام شد، نشان میدهد که منابع کسب خبر مربوط به انتخابات از شبکههای مختلف صداوسیما در سال 94 نسبت به سال 90حدود 8 درصد افزایش یافته است.
همچنین افرادی که برای بیان میزان اعتمادشان به سلامت انتخابات از گزینه های زیاد و خیلی زیاد استفاده کرده اند، در سال جاری نسبت به چهار سال قبل بیش از 2 درصد رشد داشته است. این آمارها در حالی ارائه می شود که در بازه زمانی سال 90 تا94، علاوه بر افزایش شبکههای ماهواره ای فارسی زبان ، شبکه های اجتماعی موبایلی ( تلگرام، واتس آپ، لاین، اینستاگرام و...)، سایت های خبری اینترنتی، پیامک وشبکه های اجتماعی اینترنتی ( فیس بوک و توئیتر) چنین القا می شود که میزان مراجعه و اعتماد مردم به رسانه ملی کاهش یافته است.
اما یافته های این نظر سنجی در مدت مشابه سال 90 و 94( یعنی چهار روز مانده به انتخابات) نشان می دهد که نه تنها میزان اعتماد به اخبار و برنامه های رسانه ملی افزایش یافته است که افکارعمومی همچنان به رادیو وتلویزیون به عنوان بزرگ ترین منبع کسب خبر، اعتماد دارند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد