به گزارش جام جم آنلاین ، این موفقیت کلان در شرایطی نصیب این فیلم شد که اکران عمومی آن در آمریکای شمالی، با موفقیت همراه نبوده است.
موفقیت بین المللی «وارکرافت» قبل از هر چیز، مدیون استقبال بالای تماشاگران چینی از آن است. این فیلم در کشور چین به تنهایی حدود 156 میلیون دلار فروش کرده است!
به گفته تحلیلگران اقتصادی سینما، این رقم فروش در کشور چین به معنی یک رکورد شکنی تازه برای فیلم های سینمایی در جدول گیشه نمایش چین است.
«وارکرافت» محصول 160میلیون دلاری شرکت مستقل فیلم سازی لجندری پیکچرز است. بخش عمده سهام این شرکت، متعلق به چینی ها است.
به همین دلیل، در کشور آسیایی چین از این اکشن فانتزی ماجراجویانه به عنوان یک محصول چینی اسم برده می شود و نه یک کار هالیوودی.
به نوشته هالیوود ریپورتر، فیلم نامه اقتباسی فیلم براساس داستان یک بازی ویدئویی پرطرفدار نوشته شده است. دانکن جونز کارگردان نسخه سینمایی است.
تراویس فیمل، بن فوستر و پائولا پاتن نقش های اصلی فیلم را بازی کرده اند. داستان فیلم در عهد کهن و در زمان زندگی موجودات غول گونه اتفاق می افتد.
با نابودی تمدن و سرزمین این موجودات، یکی از اهالی آن خودش را به تمدن انسانی می رساند، تا بتواند با کمک آن ها سرزمین خودش را نجات دهد.
نمایش عمومی «وارکرافت» در آمریکای شمالی چندان خوب نبود و نتوانست انتظارات تحلیل گران اقتصادی سینما در این منطقه را برآورده کند.
در حالی که پیش بینی فروشی 100 میلیون دلاری و صدرنشینی جدول گیشه نمایش برای فیلم می شد، تماشاگران بومی فقط 24 میلیون دلار برای دیدن آن پرداخت کردند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد