به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان ، راحیل شمسایی روانشناس ، درباره ارتباط خوشحالی و میزان سن و درآمد افراد اظهار کرد: خوشحالی به میزان سن و درآمد افراد بستگی ندارد، امّا به گفته دیوید مایرز روانشناس، این موضوع به برخی از خصوصیات شخصیت فرد و مهارتهای او، داشتن روابط نزدیک با دیگران و برخورداری از اعتقادات مذهبی و عمل کردن به آنها مربوط است.
وی بیان کرد: وقتی محیط شاد باشد و افراد آنجا خوشحال باشند، ذهن تمامی این افراد پویا و زبانشان گویا و در نتیجه استعدادشان شکوفا میشود که این موضوع برای تمامی سنین و حتی برای کودکان و دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد و سرلوحه تعلیم و تربیت در عصر حاضر شود.
این روانشناس تصریح کرد: باید شوق زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم و معتقد باشیم که در حقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است و این شادی باید از همان ورود بچهها به مدرسه شروع و در مدارس ایجاد و مدیریت شود.
شمسایی گفت: این وظیفه مسئولان تعلیم و تربیت است که شرایطی را به منظور ایجاد شادی و نشاط فراهم کنند تا تمام نیازهای کودکان و دانش آموزان تأمین شود، چرا که شاد زیستن برای کودک به اندازه تغذیه مهم است، زیرا محبت کردن و حفاظت و مراقبت کردن از آنها بسیار حائز اهمیت است و سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی کودکان و دانش آموزان را تأمین میکند.
وی ادامه داد: متأسفانه چه اکنون که کلاسها به صورت آنلاین هستند و چه آن زمان که کلاسهای مدارس به صورت حضوری برگزار میشد، میزان شادی و خنده در مدارس ما بسیار پایین است و این یک معضل است، چرا که در مدرسه و کلاس خالی از شادی، سخن گفتن از شادی قدری مشکل خواهد بود.
وی افزود: یکی از مشکلات هر جامعهای غفلت از شادی و نشاط است، چراکه نتیجه آن، افزایش بیماریهای مختلف روانی چون اضطراب و افسردگی است.
شمسایی تأکید کرد: زندگی با شادی و نشاط معنا پیدا میکند و در پرتوی آن، دانش آموزان به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی میتوانند پلههای ترقی را طی کنند.
این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: جامعهای زنده و پویاست که عناصر شادی آفرین در آن فراوان باشد.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد