به گزارش
جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم اینکه گزارشهای مربوط به ارزیابی عملکرد دولت در رسانههای مختلف مطرح و در مورد آن بحث شود را طبیعی دانشت و افزود: ما این فرصت را برای مشارکت صاحبنظران و منتقدان مغتنم میشماریم.
وی خاطرنشان کرد: درخواست جدی دارم اینکه همه اصحاب رسانه سعی کنند مستند به اعداد و ارقام رسمی کشور مطالب را تهیه کنند. متاسفانه از دادههای غلطی گاهی استفاده میشود که فایدهای جز تخریب اذهان عمومی جامعه ندارد.
وی با بیان اینکه واقعیتی هست که برخی از آنها نقاط ضعف است، گفت: در فاصله بین اردیبهشت تا تیرماه به لحاظ شاخصهای قیمتی فشار بیشتری روی مردم بود و شاخصهای تورمی هم این را نشان میدهد، اما مسیر تحت کنترل است و همانطور که تورم تیرماه کاهش داشت در مرداد هم همین کاهش را نسبت به تیرماه شاهد خواهیم بود. در بهار ۱۴۰۱ پایه پولی کشور ۶ درصد افزایش یافته است در حالی که در ۱۴۰۰، ۹ درصد بود یا دولت در بهار امسال با یک پنجم تنخواه بودجهای سال گذشته خودش تمام هزینهای مصرفی اش را مدیریت کرد اینها نشان میدهد که این دست مسیرهای بلندمدت اقتصاد تحت کنترل است.
خاندوزی گفت: درباره چهارماه اخیر امسال هم آمارهای رسمی نشان میدهد که توانستیم ۲۲ دصد افزایش صادرات داشته باشیم و ۱۶ درصد افزایش واردات داشته باشیم و این افزایشها به لحاظ وزنی نیست، بلکه توانستیم صادرات با ارزش افزوده بیشتر را داشته باشیم یا افزایش ۴۰ درصدی درآمد ناشی از ترانزیت از مصادیقی است که نشان میدهد روند کلی در حوزه رونق اقتصادی رو به بهبود است.
وزیر اقتصاد و دارایی توجه به فضاسازی در رسانههای عمومی در موضوع رسوب کالا در بنادر، گفت: تلاش جدی صورت گرفت که عقب افتادگی کشور در این بخش جبران شود و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن از کالاها با فشار جدی دولت و وزارت اقتصاد از بنادر ترخیص شد و بخش کوچک دیگری باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: در نشستی که بنده با رییس کل گمرگ در خدمت رییس قوه قضاییه داشتم، بعد از بازدید ایشان از بندر بوشهر، در همان جا تاکید شد در همان بندر بوشهر، ماهانه سه هزار و پنجاه کانتینر ترخیصی داشتیم. اما ۳۰ کانتیتر مورد بازدید رییس قوه قضاییه از مواردی بود که اساسا به گمرک اظهار نشده بود و تازه شناسایی شده بود و در محوطه بندری باقی مانده بود. این رویهای که موجب شده این مسیر کوچک که ۳۰ کانتینر از ۳ هزار کانتیتر اعلام نشود هم داریم حل و فصل میکنیم که همین مساله را هم دیگر شاهد نباشیم.