مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا

ببینید | العین امارات ۱-۱ السد قطر

استقلال - الغرافه، الاهلی - پرسپولیس در هفته اول لیگ نخبگان آسیا

ورژن آسیایی سرخابی‌ها

مسابقاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از مدت‌ها پیش روی آن مانور رسانه‌ای می‌داد و تبلیغ آن را می‌کرد، بالاخره از امروز در شهرهای مختلف این قاره شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۵۵
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش
 
امروز و فردا ۱۲ تیم حاضر در لیگ نخبگان آسیا، هفته اول این رقابت‌ها را برگزار می‌کنند. برخلاف فرمت قبلی، در ساختار جدید در هفته‌های مختلف شاهد چند رقابت جذاب و هیجانی بین غول‌های فوتبال آسیا هستیم. استقلال و پرسپولیس به عنوان دو نماینده ایران، در هفته نخست در تهران و جده مقابل رقبای خود قرار می‌گیرند. مهم‌ترین مسأله‌ در مورد این بازی‌ها در چند هفته اخیر که در رسانه‌های ایران هم مطرح بود، محل میزبانی از دیگر تیم‌های آسیایی است. بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، استقلال قرار است امشب در ورزشگاه شهدای قلعه حسن‌خان از الغرافه قطر با کلی ستاره پذیرایی کند. اگرچه دعوای نکونام و مدیران هلدینگ فعلا فروکش کرده، اما بعضی‌ها می‌گویند نتیجه بازی امشب در آینده جواد در استقلال بسیار تاثیرگذار است. در آن طرف، پرسپولیس به مصاف الاهلی می‌رود که از لحاط حضور ستاره‌های نامی از تیم‌های مطرح عربستان است. از ادوارد مندی درون دروازه گرفته تا فرانک کسیه در خط میانی و فرمینیو و ریاض محرز در خط حمله. 

۳۵
پرسپولیس در رقابت‌های مختلف آسیایی ۳۵ مرتبه برابر تیم‌های عربستانی قرارگرفته که در۱۲مسابقه برنده شده، در۱۱ بازی باخته و ۱۲ بازی هم باتساوی به پایان رسیده است.قرمزها به تیم‌های عربستانی۳۲ گل زده‌اند و در عین حال ۴۳ گل هم دریافت کرده‌اند. 

۴
پرسپولیس تا قبل از بازی امشب، ۴ بار برابر الاهلی قرار گرفته که آمار دو برد، یک تساوی و یک شکست را ثبت کرده است. پرسپولیس تاکنون موفق شده هشت گل به الاهلی بزند که دو گل از این هشت گل توسط علی علیپور، مهاجم فعلی قرمزها به ثمر رسیده شده است.

۲۶
الاهلی عربستان تا قبل از تقابل خانگی امشب مقابل پرسپولیس، ۲۶ مرتبه در برابر تیم‌های مختلف ایرانی قرار گرفته است. الاهلی در ۱۱ بازی به برتری رسیده و در ۱۰ مسابقه هم طعم شکست را چشیده است. همچنین ۵ تقابل این تیم با ایرانی‌ها با نتیجه تساوی همراه بوده است. نکته جالب دیگر این است که الاهلی در این ۲۶ بازی، ۳۹ گل زده و ۳۷ گل دریافت کرده است.

۲۸
استقلال تا پیش از تقابل امشب خود برابر الغرافه، ۲۸ مرتبه مقابل حریفانی از کشور قطر قرار گرفته که در ۱۲ مسابقه به پیروزی رسیده، ۱۱ مصاف با نتیجه تساوی همراه شده و البته ۵ بار هم شکست خورده است. در این ۲۸ بازی، استقلال ۴۸ گل زده و ۳۲ گل هم دریافت کرده است.

۲
نکونام که قبلا به عنوان سرمربی فولاد سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته، ۲ بار با الغرافه بازی کرده و صاحب آمار یک برد و یک مساوی است. او بهتر از هر کسی می‌داند که بازی امشب چقدر برایش مهم است چون عدم نتیجه‌گیری در آن می‌تواند شانس او را برای ادامه همکاری با استقلال کاهش دهد.

۱۷
الغرافه تاکنون ۱۷ مرتبه برابر تیم‌های مختلف ایرانی بازی کرده که فقط موفق به کسب ۵ برد شده و در ۱۲ رویارویی دیگر، به ۳ تساوی و ۹ باخت رسیده است. استقلال می‌تواند امشب دهمین شکست این تیم را رقم بزند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها