سفیر رومانی با رئیس اتاق اصفهان دیدار و گفتگو کرد؛

تعاملات اقتصادی اصفهان و رومانی در ریل توسعه

هوش مصنوعی می‌تواند در خدمت رسانه باشد

رئیس انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت هوش مصنوعی ایفا کنند و به توسعه و گسترش این فناوری کمک کنند. اگر این اتفاق بیفتد و هوش مصنوعی در کشورمان به بلوغ کاربردی برسد در آن موقع هوش مصنوعی می تواند در خدمت رسانه باشد.
کد خبر: ۱۴۹۱۴۶۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر داوود ادیب، رئیس انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در بیست و یکمین اجلاس فناوری رسانه که در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد به موارد ذیل اشاره کرد؛

اگرچه این رویداد تخصصی به نقش هوش مصنوعی در رسانه می پردازد و لیکن شاید این رویکرد، رویکرد متناسبی باشد که با توجه به ناترازی کاربردی سازی هوش مصنوعی و جایگاه علمی ایران در هوش مصنوعی، نخست رسانه به رفع این ناترازی کمک نموده و سپس هوش مصنوعی به عنوان دستیار به رسانه ها خدمت گذاری نماید.

رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت هوش مصنوعی ایفا کنند و به توسعه و گسترش این فناوری کمک کنند. اگر این اتفاق بیفتد و هوش مصنوعی در کشورمان به بلوغ کاربردی برسد در آن موقع هوش مصنوعی می تواند در خدمت رسانه باشد.

کمک رسانه می‌تواند از جنبه‌های مختلف انجام شود:

 آگاهی‌بخشی عمومی توسط رسانه

رسانه‌ها می‌توانند با انتشار اطلاعات به روز و‌ شفاف درباره هوش مصنوعی، آگاهی عمومی را افزایش دهند و تصورات غلط یا نگرانی‌های بی‌ مورد و‌بی پایه را کاهش دهند. این امر به پذیرش بهتر فناوری در جامعه کمک خواهد کرد.موضوع دوم ‌معرفی کاربردهای هوش مصنوعی است

رسانه‌ها می‌توانند کاربری های هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف در صنعت، حوزه های پزشکی، کشاورزی، حمل‌ونقل، آموزش و موارد مختلف را معرفی کنند و با برنامه ها و فیلم های کوتاه نشان دهند که این فناوری چگونه می‌تواند به صنعت کمک نموده و یا زندگی افراد را بهبود ببخشد.

رسانه ها می تواند در تشویق به یادگیری نیز موثر باشند

رسانه ها می توانند از طریق تولید محتواهای آموزشی مردم را به یادگیری مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی تشویق نمایند و با این آموزش و جریان سازی نسل جدیدی از متخصصان را پرورش دهند.

رسانه ها می توانند با ایجاد پل ارتباطی بین متخصصان، اندیشمندان و عموم مردم نقش آفرینی نمایند

به عبارتی رسانه‌ها می‌توانند نتایج تحقیقات جدید در زمینه هوش مصنوعی را به زبان ساده و قابل‌فهم برای عموم اطلاع رسانی نموده و دستاوردهای علمی را از طریق ابزارهای خود در دسترس کل کشور و حتی نقاط دور افتاده قرار دهند.

رسانه ها می توانند مشکلات و چالش های حوزه هوش مصنوعی را به گوش دولتمردان قانون گذار و بخش های اجرایی بگذارند.

انتقاد سازنده در بخش شاخص های نیازمند اصلاح در این حوزه بسیار مهم است

رسانه‌ها می‌توانند با ارایه آمارهای به روز جهانی و نقد سازنده در حوزه هوش مصنوعی ، به شناسایی چالش‌ها ، برپایی پنل های تخصصی ، ارایه راهکار اقدام نموده و توجه توسعه‌دهندگان و عناصر این زیست بوم را به این مسائل جلب کنند.

به عبارتی با ایجاد فرهنگ گفتگو؛ رسانه‌ها می‌توانند فضایی برای بحث‌های علمی، اجتماعی و اخلاقی درباره هوش مصنوعی به وجود اورند و به شکل‌گیری دیدگاه‌های سازنده و متعادل کمک کنند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها