فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین ،

وضعیت بحرانی ICU / دستگاه ها فرسوده شده اند

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری نسبت به وضعیت بحرانی بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های کشور و استاندارد نبودن آنها هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۴۶۶۳۲

به گزارش جام جم آنلاین ، سیدمحمدرضا هاشمیان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و فوق تخصص مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: از ابتدای پاندمی کرونا بارها هشدار دادیم آی سی یو های کشور استاندارد نیستند و باید رسیدگی شود.

هاشمیان گفت: متاسفانه حتی در دوران پاندمی کرونا نیز آنطور که باید به آی سی یو ها رسیدگی نشد. برای کاهش مرگ و میر ها باید به آی سی یو ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

این پزشک متخصص افزود: استاندارد بودن آی سی یو نقش ویژه ای در کاهش مرگ ها ایفا خواهد کرد. وقتی دستگاه های مراقبت های ویژه دچار فرسودگی باشند مراقبت از بیمار در این بخش سخت تر خواهد بود و جان بیمار به خطر خواهد افتاد.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه گفت: به نظرم امروزه اهمیت تجهیزات و امکانات آی سی یو در بیمارستان ها  کمتر از واکسن نیست. هر دو برای حفظ جان بیماران اهمیت ویژه ای دارند.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یادآور شد: وزارت بهداشت سابق به هیچ وجه در این خصوص کاری انجام نداد و از قضا رفتارهای اشتباهی را در خصوص آی سی یو ها مرتکب شد. امیدوارم در دولت جدید این اشکالات فراهم شود. 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در بحث فراهم کردن تجهیزات و امکانات آنطور که باید عمل نشده است باید بخش های آی سی یو کشور از طرف کارشناسان این امر بررسی شده و کاستی ها جبران شوند.

هاشمیان اذعان داشت: تعداد پزشک آی سی یو در کشور بسیار کمتر از استانداردها است به همین دلیل در بحث آموزش باید حساسیت های لازم را داشته باشیم و دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید در این امر همکاری های لازم را داشته باشند.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری عنوان کرد: من و همکارانم برای پیشرفت آی سی یو آماده ایم تا هر کاری که از دستمان برمی آید را انجام دهیم. مطمئن باشید اگر آی سی یو ها مجهزتر شوند و پزشک های آی سی یو در همه ی بیمارستان ها حضور فعال داشته باشند در تمام زمینه ها تعداد فوتی ها کم تر از قبل خواهد شد.

این پزشک متخصص بیان داشت: حتی از آنجایی که تعداد فوق تخصص آی سی یو در کشور بسیار محدود است بهتر بود از افراد فوق تخصص این حوزه برای برگزاری دوره و آموزش ها در کنترل مرگ و میر پاندمی استفاده کرد.

هاشمیان در پایان گفت: به نظرم هنوز هم دیر نشده است. همه ما حاضریم در ارتقاء کیفیت درمان و آموزش آی سی یو در کشور فعالیت داشته باشیم. امیدوارم دانشگاههای علوم پزشکی نیز همکاری های لازم را داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها