۱۳ کشته در درگیری‌های شمال یمن

منابع آگاه دولتی یمن اعلام کردند دست‌کم 13 نفر در درگیری‌های روز جمعه میان نیروهای امنیتی و حوثی‌ها در شمال یمن کشته شدند.
کد خبر: ۶۵۱۰۹۷

به گزارش فارس، یک خبرگزاری یمنی ادعا کرد در حمله حوثی‌ها به یک ایست بازرسی امنیتی در استان الجوف در شمال غرب یمن، دو سرباز کشته و چهار نفر زخمی شدند. منابع آگاه محلی نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند در درگیری مسلحانه میان دو طرف سه حوثی کشته و یک نفر دستگیر شد.

گفته می‌شود این خشونت‌ها زمانی آغاز شد که حوثی‌ها با برگزاری تظاهراتی در شهر الحزم مرکز استان الجوف به‌ناکامی دولت در تقویت اقتصاد و پایان دادن به خشونت در یمن اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان، دولت یمن را به مزدوری و کسب حمایت خارج از کشور متهم می‌کردند. شرکت‌کنندگان بر آمادگی خود برای دفاع از یمن ـ در صورت دخالت شورای امنیت تحت بند 7 منشور این سازمان ـ تاکید کردند.

در یک تحول دیگر مردم یمن با برپایی راهپیمایی گسترده‌ای در چند استان این کشور، خواهان برکناری دولت کنونی، تشکیل دولت تکنوکرات و محاکمه افراد فاسد شدند.

به گزارش ایسنا، تظاهرکنندگان در شهر الحدیده در غرب یمن شعارهایی علیه دولت سر داده و با در دست گرفتن پلاکاردهایی تاکید کردند که تا زمان برکناری دولت کنونی، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. منابع محلی در استان لحج در جنوب یمن نیز تائید کردند که چهار نفر در جریان درگیری بین افراد مسلح و پلیس در این استان کشته شدند.

این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که دو سرباز عضو نیروهای ویژه از سوی افراد مسلح ربوده شدند. استان‌های جنوبی یمن در چند سال اخیر همواره صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و افراد مسلح وابسته به القاعده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها