گزارشی که موسسه تحقیقاتی StatCounter ارائه کرده از سقوط سهم گوگل در تعداد کاربران موتور جستجو و افزایش کم اما تاثیرگذار دو موتور جستجوی دیگر خبر میدهد. این دومینبار در چند ماه اخیر است که یاهو توانسته سهم خود را افزایش دهد و آن را از 10.4 به 10.9 درصد برساند.
پیشرفت قبلی یاهو به ماه نوامبر بازمیگردد که سهم 8.6 درصدی خود را تا بالای 10 درصد رساند. موتور جستجوی بینگ مایکروسافت نیز در یک ماه اخیر 0.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته، اما باز هم شیب صعودی ملایم خود را حفظ کرده و سهم آن از بازار در مجموع به 12.4 درصد رسیده است و اما داستان گوگل بهصورت متفاوتی روایت شده و سهم ماه ژانویه گوگل در بازار جستجوی آنلاین به 74.8 درصد سقوط کرده که نشاندهنده عقبنشینی آن در رقابت با یاهو و مایکروسافت است.
این بهترین رشد یاهو در پنج سال اخیر است که دلیل اصلی آن تغییر موتور جستجوی مرورگر فایرفاکس از گوگل به یاهو بوده است. درصورتی که یاهو بتواند اپل را نیز به سمت خود بکشاند، بعید نیست مسیر سقوط گوگل به همین شکل ادامه پیدا کند.
کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد