به گزارش جام جم آنلاین، سومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران (ایران اکسپو 2018) با حضور فعالان بخش صادرات کشور، مقامات دولتی، تجار کشورهای مختلف و اهالی رسانه از امروز (پنجشنبه 22 آذر) در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه در سال حمایت از کالای ایرانی و برای ارتقای میزان صادرات تولیدات داخلی و بررسی چالش ها و فرصت های صادرات محصولات و خدمات فناورانه با حضور مسئولان، فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار می شود.
260 شرکت داخلی در 12 گروه کالای صنایع غذایی، کشاورزی، خودرو، صنایع دستی، قطعات صنعتی، برق و انرژی، فرش، نساجی، چرم و پوشاک، لوازم خانگی، محصولات سلولزی بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و صنایع ساختمانی در این نمایشگاه حاضر هستند.
همچنین 611 تاجر و بازرگان خارجی از 57 کشور و 25 هیات تجاری شامل 366 بازرگان و تاجر از 18 کشور نیز در این رویداد صادراتی حضور دارند.
امسال در این نمایشگاه بخش های جدیدی از جمله پاویون ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد شده است، فعال هستند.
طبق گفته های مجید تکبیری، رئیس ستاد برگزاری سومین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری ایران برگزاری 400 نشست رو در رو (B2B) برای تجار و بازرگانان داخلی و خارجی برای تسهیل در ارائه خدمات و فروش بهتر فناوری ها و محصولات ایرانی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.
این نمایشگاه صبح امروز با حضور «نصرالله جهانگرد»، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «شکرالله حسن بیگی»، سرپرست استانداری و جمعی از سفرای کشورهای دارای مراودات اقتصادی با ایران در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.
یادآور می شود؛ در نمایشگاه توانمندیهای صادراتی ایران در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم نامه تجاری و صادراتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار منعقد شده بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد