
با این که بیشتر شرکتهای برتر تولیدکننده تلفنهمراه در کشورهایی مانند آمریکا، کره و ژاپن مستقر هستند، اما براساس آماری که موسسه تایوانی TrendForce اعلام کرده، کشور چین تا پایان سال ۲۰۱۴ سهم خود از بازار را به 38.4 درصد میرساند.
این یعنی ۴۵۰ میلیون تلفنهمراه چینی فروخته شده است. در واقع سهم حدودا ۴۰درصدی چین از کل بازار تلفنهمراه جهان فراتر از جمعیت میلیاردی این کشور است.
به گزارش TrendForce شرکتهای چین از زمان ورودشان به بازار تلفنهمراه یعنی از ۲۰۱۱ با رشد ۵۰ درصدی داشته و توانستهاند بیشتر سهم بازار کشور خودشان را تصاحب کنند. این رشد در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی نیز سرایت خواهد کرد و پیشبینی میشود تا سال آینده میلادی ۵۰ درصد کل بازار در اختیار چینیها قرار بگیرد. این در شرایطی است که شرکتهای سامسونگ و سونی قصد دارند سال آینده تولید خود را کاهش دهند، در حالی که سه شرکت چینی لنوو، هواوی و شیائومی میخواهند با افزایش تولید خود به بالاترین میزان فروش در سالهای پیش رو برسند. این آمار میتواند زنگ خطری برای غولهای فناوری باشد که علاوه بر بازار چین، جایگاه آنها در بازار جهانی نیز تهدید خواهد شد.
کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است