هزینه عمل های جراحی چاقی به خیلی از فاکتورها از جمله شاخص توده بدنی، نوع عمل، نوع وسایل مصرفی، نوع بیمه پایه و بیمه تکمیلی، نوع بیمارستان و... بستگی دارد.
در کشور ما و در حال حاضر بیمه اعمال جراحی چاقی را فقط برای افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ تا حدی پوشش میدهد و بقیه بیماران چاق باید هزینه آزاد پرداخت کنند.
به نظر میرسد در دنیای امروز، تبلیغات و بازاریابی از رموز اصلی موفقیت در هر کاری است؛ البته صرفنظر از توانایی علمی و عملی آن فرد در آن حرفه! آیا واقعا خدمات پزشکی نیاز به تبلیغ دارد؟ در دنیای پرازدحام امروزی، بیماران بهراحتی و به روش سنتی قادر به انتخاب بهترین روشهای تشخیصی و درمانی نیستند.
از طرفی از آنجا که بر فضای مجازی نظارتی وجود ندارد، بیماران بهناچار به سمت فردی هدایت میشوند که با هزینه و تبلیغات بیشتر بیماران را میخکوب میکند اما آیا جذب بیماران ناآگاه بیشتر، تناسبی با کیفیت خدمات درمانی دارد؟ متاسفانه در دنیای پررقابت امروز، مخصوصا در کلانشهرها بهجای انتخاب خدمات درمانی بهتر، بیماران گرفتار کمپینهای تبلیغاتی میشوند. پس آگاه باشید!
دكتر شهاب شهابی - فلوشیپ جراحی لاپاراسكوپی / روزنامه جام جم
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛