جام جم آنلاین - آرشیو

بیست‌سال تنش و تضاد میان اروپا و آمریکا پیرامون موضوع هسته‌ای ایران

بیست‌سال تنش و تضاد میان اروپا و آمریکا پیرامون موضوع هسته‌ای ایران

یک دیپلمات در یادداشتی برای جام جم آنلاین نوشت: مذاکرات با سه کشور اروپایی و حتی با دیگر کشورها نیز به خواب عمیق فرو رفته است  به نظر می‌رسد  در  نبود تماس و گفتگو و رایزنی میان ایران و اروپا باعث به وجود آمدن نوعی عصبیت در سه کشور شده و به نوعی خصومت و بی‌اعتمادی را به همراه آورده است.

عصبانیت مقامات آمریکایی از انتشار نامه رهبری

عصبانیت مقامات آمریکایی از انتشار نامه رهبری

انتشار نامه از سوی بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که علیه اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کردند بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

دعوتی برای پیوستن به جنبش جهانی ضد صهیونیسم

دعوتی برای پیوستن به جنبش جهانی ضد صهیونیسم

رهبری در سومین نامه به مخاطبان غربی این بار دانشجویان معترض به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم و فلسطین را مورد خطاب قرار دادند.

نامه‌ای تا قیامت ظهور

نامه‌ای تا قیامت ظهور

 من درباره نامه‌ یک عبد صالح خدا حرف می‌زنم که جز شوق لقاءا... و خشنودی خدا انگیزه‌ای در ژرفایش نمی‌جوشد و اعماقش دعوت به حق تعالی است و جز خدا نیرویی نیست که به این نامه قدرت تاثیر دهد و مقصد کنونی‌اش سپاس از جنبش شریف و مقاومت علیه ظلم دانشجویان کشوری است که حکومتش در چنگ وحشی‌ترین فرعون تاریخ بشریت همدست متوحش‌ترین نسل‌کشی است و خواست نامه تعمیق بیداری این پیشروان ایستادگی برابر شیطان بزرگ است.

مولفه‌های دهگانه یک پیام

مولفه‌های دهگانه یک پیام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید فرمودند.

پیام‌های یک نامه تاثیرگذار

پیام‌های یک نامه تاثیرگذار

انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا اقدامی روشنگرانه بود. البته این ایشان گاه به گاه در مناسبت‌ها و مقاطع خاصی که شرایط مخاطب و موقعیت سیاسی و فرهنگی مخاطبان که عمدتا دانشجویان اروپایی و آمریکایی و قشر نخبه بود پیام می‌فرستادند.

تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ قهری آوارگان رفح

تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچ قهری آوارگان رفح

به نظر می‌رسد سلسله اهدافی پشت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان شهر رفح وجود دارد و آن اخراج قهری ساکنان رفح به سمت مصر است. این در حالی است که دولت مصر بار‌ها اعلام کرده که تحت هیچ شرایطی اجازه ورود آوارگان غزه را به مصر نخواهد داد و این موضوع را خط قرمز خود دانسته است.

رسانه ملی در خدمت انتخابات

رسانه ملی در خدمت انتخابات

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه کانونی ویژه‌ای برخوردار است.به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری که ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری راهبردی را برای کشور طراحی می‌کند.علل تفاوت و توجه رسانه‌هابه انتخابات درایران را می‌توان درچند محورخلاصه کرد؛یکی این‌که ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که اصولا انتخابات آزادنیست یاخیلی کم است.

شکست میدانی، انزوای بین‌المللی

شکست میدانی، انزوای بین‌المللی

جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم غزه، بدون تردید مصداق نسل‌کشی است. شدت این جنایات به‌ویژه بعد از جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و استفاده صهیونیست‌ها از روش‌های غیرانسانی برای رسیدن به اهداف خود، باعث واقع‌بینی اروپایی‌ها شده و آنهارابه این جمع‌بندی رسانده که حمایت‌شان از رژیم اسرائیل در۷۵سال گذشته اشتباه بوده است و اکنون می‌خواهند حداقل برای حفظ آبروی خودشان هم که شده بخشی از این اشتباه را جبران کنند.

عادت‌زدایی از متن سوگند

عادت‌زدایی از متن سوگند

درک حکمت پیام رهبر معزز (دامت برکاته) برای کسانی مغتنم است که دل به حکمت می‌دهند و حکمت چراغ فروزان و معرفت بر حق و باوری جدی و نور فرشته عقل برای عمل صالح آنان است. نگاه معتاد به روزمرگی، این پیام را امری تشریفاتی پنداشته و چون خود سوگند، شتابان به فراموشی‌اش می‌سپرد.

هولوکاست در غزه

هولوکاست در غزه

این روز‌ها شاهد افزایش جنایات رژیم صهیونیستی هستیم. بمباران اردوگاه‌های آوارگان غزه با بمب‌های آتش‌زا یکی دیگر از نشانه‌های نسل کشی و جنایت مستمر رژیم صهیونیستی است. به عبارت دیگر از این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌توان به عنوان هولوکاست واقعی در اردوگاه‌های آوارگان غزه یاد کرد.

تیر آخر بر پیکره رژیم نامشروع

تیر آخر بر پیکره رژیم نامشروع

۲۳۴ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و این روز‌ها کماکان حملات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد و آمار شهدای غزه به ۳۶ هزار نفر نزدیک شده است. با این حال رژیم صهیونیستی بر خلاف تاکیدات مکرر خود هنوز جرات انجام حمله‌ای همه‌جانبه به رفح را نداشته است و این رویکرد نشان از ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و رهبران آن دارد.

قانون اساسی رمز وحدت و قدرت ملی

قانون اساسی رمز وحدت و قدرت ملی

در روزهای اوج گیری مبارزات علیه طاغوت و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، معمار کبیر نظام اسلامی، امام خمینی(رض) به برگزاری دو رفراندوم بزرگ بعنی تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران و سپس تدوین و تایید قانونی اساسی به عنوان اولویت های کشور تاکید کردند و فرمودند پس از اتمام این دو کار مهم برای تدریس و ادامه مباحث علمی خود به قم برخواهند گشت.

لزوم توجه مجلس دوازدهم به حوزه فرهنگ

لزوم توجه مجلس دوازدهم به حوزه فرهنگ

مجلس دوازدهم در حالی کارش را آغاز می‌کند تکالیف برجای مانده‌ای از دوران گذشته قانونگذاری همچنان بر دوش نمایندگان خانه ملت سنگینی می‌کند و به نظر می‌رسد که اگر مجلس دوازدهم در این حوزه‌ها ورود کافی کند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

مسئولیت سنگین مجلس دوازدهم

مسئولیت سنگین مجلس دوازدهم

فردا روز گشایش مجلس دوازدهم است و نمایندگان و برگزیدگان ملت در جایگاه تقنین یک فصل جدید از نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری را تجربه خواهند کرد.

ماموریت «رادیو انتخاب»

ماموریت «رادیو انتخاب»

شهادت حماسه‌آفرین آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی و هیأت همراه، سراسر ایران عزیز را عزادار کرد و ملت شریف ایران نیز در پاسخ به مجاهدت‌های آن شهیدان بزرگوار، قدردانی خود را با حضور پرشور در مراسم تشییع آنها نشان دادند.

مومن به شعارهای انقلاب

مومن به شعارهای انقلاب

سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید رئیسی مظهر شعار‌های انقلاب بود بیان واقعیتی است که در مشی رئیس جمهور شهید وجود داشته است.

پیام‌های یک حماسه

پیام‌های یک حماسه

داغ و اندوه ناشی از شهادت رئیس‌جمهور متعهد و مردمی کشورمان حضرت آیت‌ا... رئیسی و همراهان گرامی ایشان، همچنان در دل‌ها باقی است و باور این فقدان و فراق، هنوز در اذهان و قلوب نمی‌گنجد.

تیر آخر بر پیکره مشروعیت دروغین رژیم صهیونیستی‌

تیر آخر بر پیکره مشروعیت دروغین رژیم صهیونیستی‌

این روز‌ها در غزه دو مساله جدی‌تر از همیشه است، یکی افزایش پشتیبانی همه جانبه دولت و ملت‌ها از مردم فلسطین که برای احیای حقوق خود تلاش می‌کنند و دیگری اینکه مشروعیت دروغین رژیم صهیونیستی بیش از گذشته زیر سوال رفته و این کشور در پیش‌برد اهداف خود به بن بست رسیده است.

تکرار رای اعتماد مردم

تکرار رای اعتماد مردم

مردم نشان دادند که همیشه قدرشناس خادم واقعی خود هستند و در تشییع پیکر رئیس جمهوری شرکت داشتند که خدا او انتخاب کرده بود.

2 صفحه

نیازمندی ها