
در این مراسم «کیوان ساکت» گفت: «مشکاتیان بسیار زیبا ملودی و ریتم را هدایت میکرد، به همین دلیل باید او را «شاعر سنتور» نامید، زیرا به تاریخ و فرهنگ ایران مسلط بود.»
نوازنده تار و سه تار افزود: «مشکاتیان نابغه ریتم بود و از زیر پنجههایش ریتم فوران میکرد. هیچکدام از هم قطارهایش به پای او نمیرسیدند و بارها به او گفتم که به او حسودی میکنم.» ساکت با بیان اینکه ملودی، ریتم و تسلط بر ادبیات نقاط برجسته کار مشکاتیان بودند، گفت: «مشکاتیان شیوه نوازندگی سنتور را تغییر داد و یک مکتب سنتور برای خود به وجود آورد.» وی با اشاره به نوآوریهای مشکاتیان افزود: «در آهنگها و چهار مضرابهایی که با ریتمها و ملودیهای متنوع ساخته و همچنین در تصنیفسازی و آهنگسازی میتوان نوآوریهای او را مشاهده کرد.» او به ویژگیهای خاص مشکاتیان پرداخت و گفت: «در زمانبندیهای آوازها و استفاده از موارد موسیقایی دیگر در آهنگها که فقط پس از او رایج شد، میتوان به ارزش او در تاریخ موسیقی ایران پی برد.»
(ایران)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
تهیهکننده، نویسنده و بازیگران مجموعه شبکه سه، از چالشهای تولید یک قصه اجتماعی میگویند
در گفتوگو با یک جامعهشناس، تهدیدات و فرصتهای هوش مصنوعی برای خانوادههای ایرانی را بررسی کردهایم
سعید شیخزاده در گفتوگو با «جامجم» عنوان کرد