اولین سخنرانی خلیفه خودخوانده داعش +فیلم

ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش برای اولین بار در مسجد جامع نورالدین موصل و در حالی که اخباری از زخمی شدن او در دو روز گذشته شایع شده بود، مقابل دوربین ظاهر شد و ضمن موعظه، همه مسلمانان را دعوت کرد تا او را خلیفه خود بدانند و با او بیعت کنند.
کد خبر: ۶۹۲۳۵۲
اولین سخنرانی خلیفه خودخوانده داعش +فیلم

البغدادی با ظاهری آراسته در این فیلم دیده می شود و سخنانش نیز عمدتا با موعظه همراه است. البغدادی خطاب به حاضران در مسجد می گوید: «من رهبر شما هستم، اگرچه بهترین شما نیستم. اگر دیدید که به حق عمل می کنم مرا حمایت کنید و اگر دیدید اشتباه کردم، نصیحتم کنید.»

اما با وجود دعوت مخاطبان به خوبی و دینداری و درخواست دیگران به نصیحت کردن او در صورت ارتکاب اشتباه، نه تنها اثری از این موعظه ها در رفتارهای متوحشانه او و یارانش دیده نمی شود، بلکه خونریزی ها، جنایت ها، قتل و سربریدن بی گناهان و کودکان، تجاوز به زنان از سوی داعشی های وفادار به او، وجه ممیزه رفتاری پیروان این خلیفه خودخوانده به ظاهر آراسته است.

ابوبکر البغدادی در خطبه های نمازجمعه موصل می گوید: «انتصاب اینجانب به عنوان امیرالمؤمنین امانتی است که بر دوش من گذاشته شده است و مسلمانان باید از من اطاعت کنند .»

وی می افزاید:« تاسیس این خلافت امری واجب بر مسلمانان است که قرنها به آن عمل نشد و بسیاری از مسلمانان آن را نادیده گرفتند و ... با نادیده گرفتن خلافت مرتکب گناه شدند.»

این فیلم، تصویر کسانی که به سخنان البغدادی گوش می دهند را به صورت تار و محوشده یا از فاصله دور نشان می دهد.

دولت عراق اعلام کرده است که این ویدئو جعلی و ساختگی است.

جام جم آنلاین - جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها