اخشابی رپ ساختن را کار ساده ای می داند که نمی تواند یک اثر هنری لقب بگیرد:« هر فردی میتواند با صرف زمان یک ساعته، متن موسیقی را آماده کند و با خواندن زیر صدا، به راحتی یک آهنگ تولید کند. این سبک، از سبکهای غربی تأثیر گرفته و خاستگاه آن به موسیقی استوا بر میگردد. جنس این موسیقی از جنس اعتراضش است یعنی با دست خالی و بدون داشتن ارکستر، ساز و فقط با استفاده از یک ساز کوبهای، حرف خود را به گوش مردم برساند. این سبک تنها به درد فضاهایی مثل تظاهرات میخورد و با ساختن لحظهای، یک طومار را به صورت ریتمیک میخواند و این را دیگر نمیتوان آهنگ نامید.»
اخشابی اما با نگاه یک تحلیلگر به مساله موسیقی رپ نگاه نمی کند و علت گرایش جوانان به این سبک را نمی داند:« علت علاقه جوانان به این سبک موسیقی را نمیدانم اما در مجموع با مرور زمان به آن وفادار نخواهند ماند. یعنی مخاطب با تجربه موسیقایی و یا گذر زمان اگر هم طرفدار موسیقی رپ بوده باشد، دیگر به آن بی علاقه میشود. تقلید و فشار رسانهها و مهم تر از آن، غفلت مسئولان از آموزش و ارتقاء آگاهیهای هنری جامعه از دلایل پیروی جوانان از سبک رپ فارسی است.»
اخشابی البته از موضع تند اولش کمی عدول و زیاده روی و افراط در توجه به سبک رپ را نکوهش می کند:« من با هیچ نوع موسیقی مخالف نیستم. من اعتقاد دارم که باید بر روی هر سبک موسیقی به اندازه ظرفیت و کاربردش تأکید کنیم . اگر قرار باشد یک جوان درصد بیشتری از آهنگهایی که گوش میدهد، رپ باشد این امر خطرناکی است، ما باید به آن شعور و آگاهی از سلیقهی هنری برسیم که سبد موسیقایی و فرهنگیمان را درست پرکنم.
گوش دادن مکرر، سطح سلیقهی افراد را پائین میآورد و مخاطب به شنیدن آثار سطح پائین عادت میکند.»
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد